Panorama KBS Tahap 2 (Siri 3 2010)

Panorama KBS Thp 1 (Siri 3 2010)

Tuesday, August 17, 2010

PROGRAM IHYA RAMADHAN 1431 H: ZIKIR DAN SOLAT ZUHUR BERJEMAAH


SELASA, 17 Ogos 2010 - Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran kepada Allah Yang Maha Berkuasa mengatur setiap ciptaanNya seluruh isi alam ini. Sedar tidak sedar kita hampir menyelesaikan suku pertama ibadah puasa kita di dalam bulan Ramadhan bulan yang penuh keberkatan dan kemuliaan. 
Sebahagian murid sedang mengambil wuduk.

Alhamdulillah, satu program sempena Program Ihya' Ramadhan 1431 H iaitu Majlis Zikir dan Solat Zuhur Berjemah berjaya juga dilaksanakan. Program ini yang diadakan pada setiap hari Isnin dan Selasa sepanjang bulan Ramadhan ini melibatkan semua murid Tahap 2 SK Seri Bemban serta semua warga guru dan kakitangan sekolah.

Program ini diadakan di tapak perhimpunan sekolah di bawah empat khemah yang tersergam kukuh. Justeru, pihak sekolah mengucapkan jutaan terima kasih kepada Hamba Allah yang telah menyumbangkan perkhidmatan khemah secara percuma untuk program ini yang berlangsung sepanjang Ramadhan.
Adik kita sedang melaungkan azan Zuhur...



Kami seluruh warga Panitia Pendidikan Islam SK Seri Bemban mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat menjayakan program ini terutamanya Puan Guru Besar, semua guru dan kakitangan SKSB, semua murid tahap 2 serta pihak ibubapa dan penjaga yang memberikan sokongan penuh kepada program ini. Sekian, selamat berpuasa dan beribadah. 
Sebahagian jemaah lelaki sedang sujud...

Sebahagian jemaah muslimah sedang khusyuk solat...    
Tuan Imam memimpin bacaan doa selepas solat.....amin

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Khazanah Muat Turun